090511 Detroit & Boston vann


Detroit har efter nattens seger återigen tagit ledningen i matchserien mot Anaheim, Johan Franzen gjorde återigen mål och Z:a stod för ett mål och två assist. Mötet mellan Boston och Carolina glömde jag helt bort igår (miss av mig), Boston tog chansen i och med vinsten med hela 4-0 så lever matchserien ett tag till iaf. Idag är det återigen dags för Crosby & Ovechkin att duellera, om Washington förlorar idag så är laget utslaget. Idet andra mötet är det Vancouver som ligger pyrt till, Chicago leder med 3-2 i matcher och kan avgöra idag på hemmaplan.

 

Odds från www.expekt.com

01:00 Pittsburgh Penguins - Washington Capitals NHL Stanley Cup 1.90 4.10 3.35

03:00 Chicago Blackhawks - Vancouver Canucks NHL Stanley Cup 2.00 4.05 3.10

 

Pittsburgh har gjort det fantastiskt bra, om laget vinner idag så är det fjärde raka segern över Washington. Washington har tappat lite på slutet, Ovechkin och Bäckström (målskytt) höll laget kvar i matchen senast men i förlängningen så blev Pittsburgh för svåra att stå emot. Allt talar för Pittsburgh just nu, det enda som jag kan tänka mig kan störa Pingvinerna är pressen från hemmapubliken. Om det blir en förlust idag så är Pittsburgh fullt kapabla att vinna en sjunde avgörande match i Washington också, Ovechkin, Semin och Bäckström verkar få dra ett tyngre lass än Crosby och Malkin i Pittsburgh. Det känns som att det finns fler spelare som kan kliva fram och avgöra i Penguins jämfört med Washington. Mitt tips går därför till Pittsburgh.

 

Chicago tog med sig sitt spel från match fyra till match fem, laget spelar med härlig fart och energi. Blackhawks tog en imponerande seger med 4-2 på bortaplan mot favoriten Vancouver. Vancouver drog på sig ett flertal onödiga utvisningar under matchen men efter två perioder så stod det 2-2, i tredje perioden gjorde Chicago två mål och punkterade matchen. Inför dagens möte så känns krysset nära till hands, Vancouver kommer definitivt inte att vika ner sig i denna match samtidigt som Quenneville har fått igång Blackhawks på ett imponerande sätt. Jag är inne på ett kryss och övertidsvinst för Chicago, målskytt? Patrick Kane...

 

//Magnus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0