090324 Jämna möten...


Nattens premiär slutade med vinst, totalt 1320 kr. Jag hade 2200 kr på mitt expektkonto och gick som bekant All in på San Jose. Det blev ingen förhandsinfo då machen började 01:00 men vinst iaf. Mer info om nattens möten som ser jämna ut på förhand.

 

 

Odds från www.expekt.com

00:01              Philadelphia - New Jersey          2.40                3.95                2.50

00:30              Florida - Carolina                        2.40                3.95                2.50

02:30              Calgary - Detroit                         2.55                3.95                2.35

 

Tre av de senaste fem mötena mellan Philly & NJ har slutat med förlängning. 3 vinster för NJ och 2 vinster för Philly. Kollar vi längre tillbaka i tiden så ser vi att NJ har plusstatistik mot Philly. Philly är fortfarande indragen i slutspelsstriden men har i dagsläget sju poäng ner till strecket.Jag tror på X2 i denna match, Philly borde vara taggade att ta poäng (vinst mot Crosby & Co inatt) men NJ är starka nu. Jag avstår från spel i denna match...

 

Florida med en vinst på de fem senaste mot Carolina som har 3 vinster på fem matcher, hur slutar detta då? Under säsongen har dessa lag mött varandra tot. fem gånger, Florida har segrat i fem av dessa möten. Bägge lagen slåss för slutspel, Florida på 9:e plats endast en poäng efter Montreal. Carolina ligger något bättre till på en 6:e plats och tot 85 poäng. Ser vi på statistik från tidigare säsonger så har Carolina plus-statistik på Florida. Jag tror dock på Florida, viljan att ta sig till slutspel måste vara större hos Panthers. Jag tippar en etta men avstår från att lira...

 

Vad hände 2009-03-13? Jo, detta är datumet då Detroit senast förlorade en hockeymatch. Då gick man på pumpen hemma mot just Calgary, straffar fick avgöra. Därefter har Red Wings radat upp fyra raka segrar och ser ut att ha tänt till inför det stundande slutspelet. Detroit är klara för slutspel och Calgary har tio poäng ner till strecket. Calgary som har värvat flera spelare under årets trade. Man har hämtat in Olli Jokinen från Phoenix samt backen Jordan Leopold från krisdrabbade Colorado Avalanche. Detroit har plus-statistik mot Calgary de senaste säsongerna men dessa möten slutar oftast med hemmavinst. Oavsett om man spelar en etta eller en två så är oddsen höga. Jag gissar på att Calgary med Iginla och Jokinen i spetsen är sugna på att tvåla dit Detroit ännu en gång. Detta blir förmodligen en jämn tillställning. Jag tippar ett kryss i denna fajt och en extrapoängen till Keenans Calgary. Avstår även från att lira på denna match.

 

 Ny fight inatt?

 

 //Väl mött imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0