090613 Pittsburgh tog hem Stanley Cup!

Det blev ingen rolig avslutning för svenskarna i Detroit i nattens sista match. Själv hade jag ställt mobilen på ringning för att kunna se matchen, men vad händer.....jag vaknar kvart i fem och har missat period ett och två. Sista perioden jagade Detroit en kvittering och Pittsburgh låg mest och försvarade sin ledning från perid två. När det återstod ca sex minuter av sista perioden avlossade Jonathan Ericsson stora kanonen och reducerade till 1-2. Detroit låg på ända in i slutet men det ville sig inte, Lidström hade ett jätteläge i slutsekunderna men Penguins höll undan och tog klubbens tredje Stanley Cup. Conn Smythe Trophy (spelaren som är mest värdefull för sitt lag under slutspelet) gick till Evgeni Malkin i Pittsburgh. Mitt tips gick in och vinsten blev knappa 600 kr, nästa säsong kommer jag tillbaka med nya tips och jag ska försöka göra om sidan tills dess. Vi säger grattis till Pittsburgh Penguins och glad sommar till er som har följt denna blogg. På återseende i augusti!

 

 

Stanley Cup Champions

 

 

//Magnus

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0