090428 Ducks och Blackhawks är vidare

Mina tips från igår gick in, hoppas nån tog rygg! Jonas Hiller blev på nytt matchvinnare för Anaheim när San Jose besegrades med 4-1 i Honda Center. San Joses offensiva spelare levererade inte när det som mest behövdes. Blackhawks är också vidare efter 4-1 mot Calgary på bortaplan, Påhlsson spelade smart och är redan en succevärvning från Chicagos sida. Idag är det sjunde och sista matchen mellan Washington – NY Rangers och New Jersey – Carolina.

 

Odds från www.expekt.com

01:00 Washington Capitals - New York Rangers NHL Stanley Cup 1.70 4.30 4.00

01:30 New Jersey - Carolina Hurricanes NHL Stanley Cup 2.25 4.05 2.65

 

Washington har vänt ett 1-3 underläge mot NY Rangers, inför dagens match så tror jag Capitals är heltaggade och Rangers lär var oroliga. Enda anledningen till att man ska tro på Rangers är om Lundqvist skulle få för sig att spika igen men jag tror inte att Rangers kan stoppa Washington efter denna upphämtning. Washington spelade drömhockey senast och Lundqvist blev utlämnad av sina medspelare ett flertal gånger för att senare bli utbytt på nytt. Nej, jag tror benhårt på Capitals idag, oddset på Washington är inte direkt högt men tillräckligt bra för att det ska vara spelvärt, tips 1.

 

New Jersey förlorade senast mot Carolina med 4-0 (skott 28-37), Carolina håller liv i serien och New Jersey är knapp favorit på hemmaplan. Jag anser att Carolina har gjort det bra mot Devils i denna serie och har en liten chans att ta hem detta idag, Devils har dock mer rutin än Carolina men det verkar dock som att man har lite problem. Brodeur lär vara heltaggad idag och brukar vara som bäst i avgörande matcher. Tips 1

 

//Magnus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0