091227 Hockey hela dagen...

Igår satt tipset på Vancouver men Buffalo kunde dessvärre inte rubba Ottawa som gjorde en bra match utan sina stjärnor. Idag har jag spelat hockey  i Kovland med mitt gamla B-junior lag från den gamla goda tiden.  Kul och träfa lite gamla bekanta och lira lite, får se hur det känns imorgon bitti...

Har precis kollat in småkronorna i JVM, seger med 6-3 men vinsten satt hårt inne. Över till nattens matcher i NHL.

 

St. Louis – Buffalo  1

Som sgt Buffalo gjorde en mindre bra insats igår, här möter man St Louis dagen efter på bortais. Hemmalaget är inne i en bra trend och brukar vinna dessa matcher mot Buffalo. Ettan till 2.45 ggr degen känns klart intressant.

 

Calgary – Vancouver  2

Dagens bästa odds på tvåan, Vancouver är inne i ett härligt stim just nu. Calgary brukar bita ifrån på hemmais och kommer från vila. Flames har endast  en vinst på de senaste fem inför vilan, formen? 2.45 på Vancouver gillar jag. Tvåa!

 

Dagens avslag! Pittsburgh – Toronto, hemmalaget står i 1.65 vilket är väl lågt. Toronto är som vanligt ett humörgäng och är inte lätta tippa. Leafs brukar dock sällan falla ihop i dessa möten. Mitt tips är avstå spel i denna match. Vill man testa så ligger krysset eller tvåan närmast och då tänker jag på spelvärdet.

 

 

Odds från www.expekt.com

23:00 N.Y. Islanders - Philadelphia NHL 2.65 3.85 2.30

23:00 Florida - Boston NHL 2.55 3.80 2.40

00:01 St. Louis - Buffalo NHL 2.45 3.80 2.50

01:00 Pittsburgh - Toronto NHL 1.65 4.25 4.35

01:00 Chicago - Nashville NHL 1.85 4.10 3.50

02:00 Calgary - Vancouver NHL 2.15 3.90 2.85

 

 

//Magnus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0