091213 Chicago vinner!

Chicago - Tampa Bay  1

Det har varit dåligt med inlägg på bloggen ett tag nu men jag ska försöka komma igen. Inatt är det endast två matcher på schemat. Chicago tar emot Tampa Bay på hemmaplan, ligans bästa hemmalag mot ett av ligans svagaste bortalag kan väl bara sluta på ett sätt?! Ja, jag tror definitivt på Blackhawks här, inga nyckelspelare borta och laget har tre vinster på de senaste fema matcherna. 1,75 ggr pengarna är på gränsen till spelvärt men jag har skådat sämre ettor. Tampa Bay har det lite tyngre, laget har endast en vinst på sina senaste fem matcher. Tampa krigar i den nedre regionen av Eastern Conference och ligger just nu på nionde plats men det är jämnt och endast två poäng ner till 14:e plats.

 

Colorado – Calgary  1X

Här tror jag på en målsnål historia mellan två lag som möts ofta under en säsong. Colorado har kommit tillbaka starkt efter en bedrövlig fjolårssäsong. Paul Stastny har i dagsläget gjort 33 poäng på 34 matcher jämfört med 36 poäng på 45 matcher under fjolåret, om han håller sig skadefri så kan Colorado säkerligen räcka en bit denna säsong. Calgary och Colorado ligger i dagsläget på samma poäng och denna match vill man säkerligen inte förlora. Ovisst och jag tror på oavgjort...

 

 

Odds från www.expekt.com

01:00 Chicago - Tampa Bay NHL 1.75 4.20 3.85

02:00 Colorado - Calgary NHL 2.45 3.80 2.50

 

 

 

//Magnus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0